16 начина да използвате уволнението в своя полза

Съкращението често е труден момент и може да бъде огромен шок. Често това означава сериозна промяна в живота, както в практически, така и в психологически план, дори и да сте знаели, че това ще се случи, или да сте го поискали. 

От друга страна това е чудесна възможност да промените или да коригирате пътя, по който сте вървели до момента.

Повечето от хората имат някакъв житейски опит, който им е позволил да променят посоката или поне да спрат и да преценят кой път е правилният за тях. Съкращаването на персонала е един от тези случаи.

В тази статия ви предлагаме съвети за това как да използвате уволнението в своя полза.

  1. Използвайте възможността да започнете нещо ново

Това е идеалният момент да се замислите за смяна на тактиката. Може да е малка промяна в това, което сте правили досега, а може и да е по-голяма промяна.

  1. Не бързайте с решенията

Използвайте това време, за да помислите, анализирате и обмислите какво работи за вас и какво бихте искали да направите по-нататък. Не бързайте да се впускате в нова дейност, без да помислите добре какво искате да правите. Сега може би е добър момент да се образовате, като посетите курс.

  1. Направете си самоанализ

Какво ви харесва? Какво не ви харесва? Кои са вашите силни страни, ценности, интереси и мотиватори? Отделете достатъчно време на това.

  1. Бъдете положително настроени

Настройте се положително; това ще ви направи по-симпатични. Виждал съм много хора в тази ситуация; това е често срещано явление при ярки и талантливи хора. Първоначално сте били наети и ще бъдете наети отново. Докато сте нащрек, правете това, което ви харесва, което ви носи удовлетворение, и не забравяйте да правите упражнения.

  1. Работете усилено върху себе си

Отделете време, за да се съсредоточите върху себе си и следващата си стъпка. Работете усилено върху представянето, подготовката, проучването и търсенето на информация. Работата ще се отплати.

ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ...
Как да напишете впечатляваща автобиография, дори и да нямате професионален опит?
Какво представлява методът 80/20 за управление на времето?
Как емоциите пречат на рационалното ви мислене?
  1. Използвайте социалните си мрежи

Социалните мрежи ви е чудесно място за намиране на хора, които могат да ви помогнат. Използвайте го, за да получите информация и да се опознаете. След като решите какво искате да правите по-нататък, поговорете с хора от областта, в която искате да се реализирате. Повечето хора, които харесват това, което правят, с удоволствие ще ви разкажат за своята биография и полезни контакти и източници.

  1. Натрупайте опит

Ако смятате, че търсенето на подходяща работа се проточва, започнете да трупате опит. Най-добре е да не поемате работата напълно наивно, а да имате известни познания и разбиране за това, което ви очаква. Станете доброволец, помагайте на консултантите, работете временно или по договор. Ако можете, натрупайте опит в областта, в която искате да се развивате. Опитът и опознаването на хората ще ви помогнат. Не чакайте да ви намерят, излезте навън, бъдете видими, не се крийте.

  1. Представете се добре

Сега е моментът да се актуализирате. Уверете се, че автобиографията ви изглежда добре, както и другите ви документи. Вашата LinkedIn представя кои сте и какво искате да направите след това. Подчертайте и подчертайте най-подходящия опит за това, което искате да правите след това. Съпоставете ключовите думи от описанието на длъжността с автобиографията си и профила си в LinkedIn (ако имате опит).

  1. Използвайте LinkedIn

Това е един от най-добрите инструменти, които могат да ви помогнат в този процес. Уверете се, че имате поне шест препоръки в LinkedIn. По-вероятно е специалистите по набиране на персонал да им обърнат внимание. Присъединете се към агенции и използвайте техните услуги. Запознайте се с ключови консултанти в агенции или агенции за подбор на персонал. Те ще се сетят първо за вас, когато се появи подходяща възможност.

  1. Направете своето проучване

Направете си проучване, и то много. За отрасъла, към който сте се насочили, за пазара, за хора, които са успели във вашата област, за агенции, групи, компании във вашата област, блогове, подходящи срещи и конференции – списъкът е дълъг. След като преминете етапа на интервюто, продължете проучването си на това ниво. Проучете компанията чрез нейния уебсайт, социалните медии, Google в пресата, други референтни сайтове, като например glass doors. Проучете служителите, лицето, което провежда интервюто, процеса на набиране на персонал, пазарната позиция на компанията, бъдещите ѝ планове и всички новини, свързани с нея.

  1. Упражнявайте се за интервюто.

Упражнявайте се и се подготвяйте. Запознайте се с формата и с това, с което ще се сблъскате. Купете си книга, която да ви помогне, ако не знаете какво да правите, или наемете треньор, ако смятате, че имате нужда от това, за да бъдете в най-добрата си форма и да се отличавате от конкуренцията.

  1. Разказвайте за опита си

Когато се срещате с други хора, не забравяйте да разкажете за своя опит и за това, което търсите в момента. Когато хората чуят за това, те могат да ви препоръчат на други. Практикувайте това с увереност.

  1. Бъдете фокусирани

Ясната представа за това какво искате е от ключово значение за напредъка. Преди да започнете работа или да се срещате с хора, е важно да спрете и да оцените себе си. В хода на работата ще има малки промени и нови пътища, но е важно да се съсредоточите, преди да започнете.

  1. Направете това, което ви се струва правилно в момента

Мислете за това, което искате сега, а не за това, което смятате, че трябва да направите, или за това, което другите очакват от вас. Какво искате? Вслушвайте се в интуицията си.

  1. Не се подценявайте и не се надценявайте.

Внимателно разгледайте и анализирайте това, което сте направили в миналото. Избройте всички работи, които някога сте вършили, и посочете кои аспекти са ви харесвали, кои не са ви харесвали и какво ви е доставяло най-голямо удовлетворение от работата.

  1. Намерете ментор

Намерете човек, на когото имате доверие, уважавате го и цените мнението му, за да говорите с него, ако е необходимо.

Кариера

Leave a Reply