Как италиански стартъп създаде алгоритъм за по-ефективно търсене на работа?

Въпреки че голяма част от обявите за работа от известно време се публикуват изцяло в онлайн пространството, това съвсем не ги прави по-привлекателни за младежите, търсещи работа. Дори напротив – все по-често младите хора прекарват поне 11 часа седмично в преглеждане на обяви, които не съдържат достатъчно информация за работното място или просто не отговарят на техните умения или очаквания. Да не говорим, че много от кандидатстващите се затрудняват да намерят точната ключова дума, която да им бъде от полза при търсенето. Именно тези факти вдъхновиха един италиански стартъп да създаде алгоритъм за по-ефективно търсене на работа.

С какъв проблем се сблъскват младите хора при търсенето на работа?

Не е тайна за никого, че в момента поколението Z, т.е. родените между 1997 и 2012 г., са тези, които в момента стъпват на пазара на труда. Много от младежите обаче не успяват да намерят търсеното от тях работно място. В европейските държави все още съществува възможността за предаване на информация за свободна позиция от “уста на уста”. Значителен дял от “потока” кандидатстващи преминава в онлайн средата.

Проблемът в много от обявите е, че те съдържат същото скучно и сложно съдържание, въпреки че отдавна се публикуват в специализирани интернет портали, търсачки, сайтове за търсене на работа на компании или специализирани оператори като агенции, а не по страниците на печатните вестници.

По какъв начин един алгоритъм би бил от полза при търсенето на работа?

През 2014 г. Габриеле Джулиано стартира стартъп, “Tutored”, за да свързва студенти и наскоро завършили студенти с компании, които търсят работници. Със зараждането на общност, съставена от над 600 000 млади хора, платформата бързо се превръща в отправна точка за повече от един на всеки четирима студенти. Над 130 мултинационални компании и около 2 000 работодатели я използват ежедневно, за да привличат млади таланти, особено от дисциплините Stem+E.

Тази година “Tutored” променя името си – ще се нарича “Joinrs” и ще излезе извън границите на Италия. Очаква се да стъпи в САЩ, Обединеното кралство, Германия, Испания, Франция и Швейцария, за да подобри начините на търсене на чуждестранните потребители. Таргет-групата, към която са насочени услугите на “Joinrs”, само в Европа е повече от 10 милиона активни студенти и наскоро дипломирани абсолвенти и 40 милиона компании,включително и тези от САЩ и Обединеното кралство. В прогнозата си Joinrs цели да увеличи дела на чуждестранните потребители от сегашните 20 % до 60 % през настоящата 2023 г.

Чрез какви методи “Joinrs” изследва трудностите на младежите при търсене на работа?

За да разбере по-добре трудностите и съответно решенията за младите хора, които представляват целевата аудитория, Joinrs стартира проучване, в което бяха интервюирани повече от 2600 души, разпределени по равно между мъже, жени, студенти и висшисти, в различните макрорайони в Италия. Една трета от участвалите работят в областта на Stem, една трета – към икономическите дисциплини, а останалите – към хуманитарните науки.

Резултатите от проучването сочат, че 79% от анкетираните са недоволни от обявите за работа. Най-често посочваните причини за това са:

  • “Не разбирам описаните задължения.”
  • “Трудно ми е да разбера дали отговарям на изискванията.”
  • “Не мога да намеря информацията, която ме интересува най-много.”

По какъв начин изкуственият интелект може да оптимизира търсенето на работа?

Както вече споменахме, търсещите работа губят повече от 11 часа седмично в четене на обяви, които често не служат за нищо. За оптимизиране на това време главният изпълнителен директор и основател на Joinrs, Габриеле Джулиано, предлага:

“С внедряването на изкуствен интелект и алгоритъм, способен да чете, разбира и синтетично да преработва информацията, обявите за работа могат да придобият по-висока ефективност за потребителите”.

Какви предпочитания изразяват младите при търсене на работа?

По въпроса какви предпочитания изразяват младите при търсене на работа,  на първо място според данните от проучването стои размерът на заплатата. 60% от анкетираните са посочили този отговор. След това се нареждат повече информация и подробности за работата, както изискват 55%. Проектите за обучение се споменават от 51%. Балансът между професионалния и личния живот също играе важна роля, която се споменава от 41%.

При търсенето на работа не липсват трудности и стрес. А една от причините за стреса е, например, липсата на контакт с мениджърите по човешки ресурси, страхът у кандидатстващия, че не притежава нужната квалификация.

Как алгоритъмът може да помогне в оптимизирането на времето за търсене на работа и постигането на ефективност?

Италианският стартъп е разработил безпрецедентен изкуствен интелект, който въз основа на последно поколение технологии, прилагани към обработката на естествен език, може да чете обяви за работа вместо потребителите, да ги разбира и да ги подрежда според съвместимостта им с изискванията, посочени от търсещия работа. Той помага при намирането на работа на база основни индикации, като професионална роля или сфера на работа, но също така предоставя и допълнителна информация като фокус върху устойчивостта или баланс между професионалния и личния живот.

Всички тези предимства са достъпни на различни езици. “Joinrs AI” е в състояние да прочете за потребителя обяви на италиански, английски, френски, испански, португалски и немски език, да разбере и интерпретира текста, да го синтезира и бързо да обясни на търсещите работа защо тази позиция съответства на това, което търсят. Също така подчертава в опростено и интуитивно графично оформление какво е основното съответствие между търсенето и предлагането.

Ползите за работодателя също не са за подценяване. Компаниите могат да използват платформата, за да представят и разкажат на младите хора за себе си според езика и стандартите, които са най-привлекателни за следващото поколение служители. По този начин могат да получат качествени кандидатури, които напълно съответстват на това, което търсят.

Габриеле Джулиано споделя:

“Иновациите и цифровизацията винаги са били опорните точки, на които се основава работата ни в сектора. Точно върху технология с огромен потенциал като изкуствения интелект изградихме решението на проблема с обявите за работа. В ситуация, в която пазарът на труда и опитът с набирането на персонал се развиват със скоростта на светлината, обявите остават статични в период от цели 10 години. С Joinrs AI младите хора и компаниите ще имат възможност да говорят на един и същи език”.

ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ...
Най-големият кариерен форум Национални дни на кариерата пристига във Велико Търново
Стажантските програми – защо са полезни?
Кои са петте умения, които никога няма да излязат от мода?

Полезно

Leave a Reply