10 тайни как да си намерите добра работа в рамките на месец

Намирането на нова работа е трудно начинание, особено ако не сте подготвени и не знаете откъде да започнете. Ето защо по темата избрахме да се консултираме с Кристиан Коте, старши консултант по организационна психология и организационно развитие в Andre Filion and Associates. Тя предложи своите 10 съвета, които биха могли да помогнат да намерите мечтаната работа в рамките само на месец.

  • Организирайте времето си за търсене

Според Коте, за да си намерите работа за месец, трябва да организирате времето си за търсене и да му отделяте по 30 минути на ден. Никой не иска да отделя цял ден за актуализиране на автобиографията си. Бъдете реалисти и изпълнявайте по няколко задачи всеки ден.

  • Решете точно какво искате

За да се ориентирате в търсенето на работа, задайте си няколко основни въпроса: Какво не ви харесва в настоящата ви работа? Защо искате да смените работата си? Както отбелязва Коте, “това е моментът, в който спирате и дълго и добре обмисляте своите ценности, нужди и типа работна среда, която би ви подхождала. Не забравяйте да вземете предвид и желаната от вас заплата, условията на труд, работната среда и т.н.

  • Подчертайте своите умения

Коте смята, че това е най-важната стъпка. Съставете списък с уменията и качествата, които ви отличават от останалите. “Какво ви прави изключителни?” Определете ключовите си умения – те ще са ви необходими в следващата стъпка.

  • Представете уменията си по най-добрия начин

Автобиографията, профилът в LinkedIn и мотивационното писмо са рекламни инструменти за продажба на вашия продукт – вашите умения! Ето как го вижда Коте. “Тези инструменти трябва да ни показват как този човек е успял”, обяснява тя. Това е вашият шанс да опишете основните постижения на всяка работа, на която сте работили.

  • Стратегия за търсене

След като сте определили целите си за търсене на работа, уменията, които ви правят привлекателен кандидат, и сте усъвършенствали инструментите си за популяризиране, е време да стесните обхвата на търсенето на работа. С други думи, определете сферата, в която бихте искали да работите: предпочитате ли да работите в малка, средна или голяма компания? В публичния или в частния сектор?

  • Поддържане на онлайн присъствие

Ако все още не сте го направили, създайте профил в LinkedIn – най-голямата професионална мрежа в света. В LinkedIn ще намерите работодатели, специалисти по подбор на персонал и човешки ресурси, които ще ви помогнат в търсенето на работа или директно ще ви наемат.

  • Използване на местни ресурси и собствена мрежа

Хората са склонни да забравят за местните бюра по труда и клубове за работа. Но тези организации разполагат с ресурси, които могат да улеснят търсенето на работа. Същото важи и за собствената ви социална мрежа. Направете дискретно проучване на хората около вас, потърсете хора, работещи в конкретния целеви сектор, и се опитайте да се свържете с най-добрите хора, работещи там. Както ни напомня Коте, “голям процент от работните места никога не се обявяват, така че трябва да проявите търпение”.

  • Подготовка за интервюто

Направете проучване: за компанията, за нейните ключови проекти и за човека, с когото се срещате. Много работодатели също така предпочитат кандидатите да задават въпроси в края на интервюто; това показва истински интерес и сериозни намерения.

  • Свържете се с интервюиращия по-късно

В края на интервюто те обикновено обещават да се свържат с вас “възможно най-скоро”. Не позволявайте на този вид уклончивост да ви попречи да потвърдите интереса си и да се свържете с интервюиращия. Кажете им, че срещата с тях ви е допаднала и че очаквате с нетърпение да ви се обадят.

  • Не се отказвайте да търсите, въпреки неуспехите

И накрая, Коте съветва, че тези стъпки може да не сработят от първия път. Когато търсите работа, трябва да продължите да търсите. Не трябва да съсредоточавате цялата си енергия върху една работа. С течение на времето усилията ви ще бъдат възнаградени!

Полезно

Leave a Reply