Кои характеристики на служителите работодателите оценяват високо?

Днес изискванията към кандидатите за работа стават все повече. Но все пак някои от тях винаги ще бъдат ценени и без тях е просто невъзможно да се свърши добра работа.

В наши дни работодателите често търсят креативни хора, защото това е черта, която им позволява да се отличат от конкуренцията и постоянно да създават нещо ново. Само това обаче не е достатъчно, ако искате да успеете и да постигнете най-амбициозните си цели. 

Ние ви предлагаме списък с черти, които привличат компаниите и карат работодателя да предпочете човека, който ги притежава.

Бъдете надеждни

Сигурно и вие сте се сблъсквали с това: възлагате работа на човек, на когото имате доверие, но той не я изпълнява. Ситуацията се повтаря няколко пъти. Тогава уважението и доверието към такъв човек със сигурност се променя, особено от страна на началника. Той може да бъде сговорчив и насърчителен, но ако вие не сте надеждни, нищо няма да го спре да ви посочи вратата.

Доверието не е празна дума както във взаимоотношенията, така и в бизнеса.. Ненадеждността прави малко вероятно човек да се задържи дълго на някое работно място.

Умения за презентиране

Умеете ли да правите презентации? Развили ли сте умението да убеждавате другите и изкуството на общуването?

Ако отговорът е “не”, трябва да го научите. Повечето работодатели ценят тези умения и им придават ключово значение.

Това е и чудесен начин да се развиете като личност. Умението да убеждавате хората или да визуализирате идеята си ви прави предпочитан професионалист.

Решаване на проблеми

Какво правим на работното място? Решаваме проблеми, нали? Всеки бизнес във всяка област прави това.

Ако обаче имате склонност да се стресирате прекалено, когато възникне проблем, колкото и талантливи да сте, качествата ви сякаш няма да бъдат оценени подобаващо. Затова развийте психическата си устойчивост в ситуации на стрес и се научете да контролирате емоциите си. Необходими са ви логика и критично мислене.

Обучете колегите си

Работодателите осъзнават, че служителите им трябва непрекъснато да развиват уменията си. Това обаче често се оказва скъпо. Ако имате нужните познания и можете да обучавате колегите си, това ще бъде огромен плюс за всяка компания.

Това умение не само ще спести пари на организацията, но и ще подобри екипния дух. Кой работодател би отказал да наеме такъв човек?

ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ...
Какво представлява антитайм-мениджмънта?
Как да направим добро първо впечатление?
Кариерна стълба или пътека с препятствия: какви са недостатъците на повишението

Вписване в културата на компанията

Всички велики умове мислят еднакво. Този известен цитат е идеален за работното място. Човек, който се интегрира перфектно в културата на компанията, ще бъде ценен служител. Човек, който не знае как да го направи, ще бъде изолиран.

Ако културата на компанията не ви харесва, не си губете времето. Намерете организация, чиито ценности споделяте. Това ще бъде от полза както за него, така и за вас.

Изразявате собственото си мнение и давате добра обратна връзка

Времената, когато човек просто трябваше да си върши работата безшумно, отминават. Работодателите осъзнават, че ако техният служител има мнение и знае как да го изрази, това ще му донесе успех и финанси. Това умение е особено забележимо по време на мозъчна атака. И ако тези идеи са с високо качество, те ще бъдат признати и уважавани.

Изслушането на събеседника и отбелязването на проблемите ви позволява да давате добра обратна връзка, независимо дали става въпрос за бизнес развитие, или за отделен човек. Ако можете да говорите открито и учтиво за нещата, което правят добре, и за тези, в което не се справят, ще бъдете безценни.

Бъдете гъвкави и целенасочени

Светът на бизнеса е изключително променлив и постоянно се сблъсква с неприятни ситуации. Човек, който не е гъвкав, ще продължи да прави това, което е работило преди, но няма да получи добри резултати.

Да бъдеш гъвкав означава да приемеш настоящата ситуация и спокойно да обмислиш какво трябва да се направи по различен начин оттук нататък. Такива хора избягват да упорстват в невежеството си, защото ясно виждат какво се случва.

Концентрацията помага да обърнете внимание на важните неща и да доведете нещата докрай. Това е може би най-ценното и рядко срещано умение в наши дни.

Бъдете иновативни и креативни

Още в етапа на интервюто някои работодатели отсяват хората, които не знаят как да създават нови идеи.

По какво иновативното мислене се различава от творческото мислене? С последния начин на мислене ще създадете това, от което компанията се нуждае тук и сега. Иновативният начин на мислене се състои в създаването на нещо, което ще има осезаема полза за компанията след няколко месеца или години.

Създаване на нови начини и методи на работа

Това помага да се спестят солидни средства на компанията, така че кой ръководител би отказал да наеме човек, който знае как да оптимизира работата си и да учи другите как да го правят? Никой бизнес няма да оцелее, ако прави едно и също нещо в продължение на години, без да мисли как да го прави по-добре и повече.

Полезно

Leave a Reply