Как да преборим вредните си работни навици?

На работното място недостатъците ви са твърде видими, защото сте заобиколени от стотици очи и не можете да скриете лошите си навици. Освен това някои от резултатите, породени от тях, водят до слаба и неефективна работа, трудни взаимоотношения и неспособност за вземане на решения. 

Така че, ако в началото всички ви смятат за ценен служител и бързо ви прощават греховете, то след шест месеца нещата ще бъдат съвсем различни. Освен ако не решите да работите върху себе си и да се промените. 

Следният списък ще ви даде някои насоки на какво да обърнете внимание.

Вие сте промоутър на себе си.

Този метод се счита за предимство при хората от шоубизнеса, но за всички останали e нещо нередно. Не всяка цел оправдава средствата, затова трябва да се популяризирате по правилен и етичен начин.

Този съвет е чудесен за човек, развиващ усилено уменията и способностите си, което се превръща в ценен актив за компанията. Все пак вие носите повече стойност, така че имате право да говорите за нея. Просто внимавайте да не се хвалите с всичко, което правите – самохвалството има обратен ефект.

Склонни сте да вземате прибързани решения.

Много хора бързат да вземат решения, без да се замислят за тяхното въздействие върху другите служители и фирмата като цяло. Грешките са неизбежни, но рискът може да бъде сведен до минимум чрез внимателно планиране и подготовка. Не е зле да почетете професионална литература – непрекъснатото развитие, особено ако е въз основа на опита на други хора, помага да се научи повече за последиците от вземането на решения.

Позволявате си негативни мисли

Колко от колегите ви пристигат на работа ядосани? Колко често са недоволни от нещо, оплакват се от обстоятелствата и другите хора? А по какъв начин това се отразява на взаимоотношенията им? Замислете се.

Сигурно вие самите предпочитате да общувате с хора, които притежават чувство за хумор и самоирония. Бъдете сигурни, че на другите също им допада това. Затова не се вземайте насериозно, признавайте грешките и неуспехите си. А когато ходите на работа, го правете с усмивка на лицето и се отнасяйте с всички благосклонно. Това със сигурност ще ви различи от тълпата.

ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ...
Как да станете успешен като Бил Гейтс, Стив Джобс, Илон Мъск или Ричард Брансън?
5 успешни съвета за младите кадри, които искат да се развиват в ИТ бранша
Кариерна стълба или пътека с препятствия: какви са недостатъците на повишението

Не сте готови за промяна

Много хора изпълняват задачите си на автопилот. Но това не винаги е правилният подход. В почти всяка работа трябва да сте креативни и ако не се научите да се променяте и да развивате нови умения, след известно време ще се почувствате като ненужни.

За да избегнете това, наблегнете на комуникационните си умения, мотивацията и гъвкавостта си.

Лъжете през цялото време.

Този навик в крайна сметка води до още повече лъжи. Какви ли ще са последствията, ако ви разобличат обаче?

Дори и никой да не е разбрал за лъжата ви, това не решава проблема – тя си остава ясен сигнал, че не си вършите работата както трябва, не знаете как да решавате проблеми и не можете да влезете в откровен разговор, за да признаете грешките си. 

Затова помнете, че ако лъжата може да ви помогне днес, то утре ще ви накара да оправдаете грешката си, а не да я предотвратите.

Никога не сте организирани

Когато работите с други хора, вашата неорганизираност е толкова забележима, че буквално боде в очите. Не успявате да свършите работата си навреме и разочаровате хората и себе си. Екипният дух е подкопан и всички са ви ядосани. 

Ако ви се случва за първи път да не сте организирани, не е проблем, но внимавайте да не се превърне в система.

Помнете, че за да се справяте с всичко навреме, трябва да работите върху себе си, като най-напред научите изкуството на управление на времето и подредите мислите си.

Занимавате се с разпространяване на слухове

Това е един от най-лошите навици на работното място. А хората, които разпространяват слухове или участват в създаването им, не го осъзнават като проблем. 

Ако даден служител се държи лошо, това не е причина да го обсъждате. В крайна сметка ще загубите, защото сте участвали в разпространяването на слухове, дори и да не сте го правили съзнателно. Това, че не искате да подкрепяте подобни разговори, може първоначално да обърка другите, но в дългосрочен план ще си спечелите добра репутация и доверие.

Не сте екипен играч

Почти всяка компания е изправена пред едно трудно предизвикателство: как да убедите служителите, че постигането на целта на организацията не противоречи на собствения им стремеж? 

Ако харесвате компанията и възнамерявате да останете в нея дълго време, ефективната работа в екип е най-добрият начин всички да останат доволни. Поемете отговорност за резултатите на екипа си и не сочете с пръст тези, които са се представили по-зле. Потърсете други методи да ги мотивирате.

Полезно

Leave a Reply