Как да впечатлите HR по време на телефонно интервю

Според проучването Glassdoor HR са по-склонни да проведат телефонно интервю преди да поканят кандидата на среща. За едно свободно работно място кандидатстват много хора, така че е по-удобно да се изберат най-заинтересованите кандидати чрез телефонно интервю.

По време на телефонното интервю, HR има три цели:

  1. Да потвърди интереса към свободното работно място

Мениджърите по човешки ресурси имат доста ограничено време и затова използват телефонни интервюта като филтър, който помага да се отстранят неподходящите кандидати. Общувайки с вас, служителят по наемане на работа иска да разбере дали събеседникът наистина се интересува от вакантното място. Често кандидатите преминават интервю, за да видят колко е готов пазара да им предложи. Следователно телефонният разговор е чудесен начин да изберете хора, които наистина искат да получат свободната позиция.

  1. Да провери навиците

Мениджърите по човешки ресурси не засипват с въпроси по конкретни области, но искат да се убедят, че събеседника е подходящ за позицията. Например, ако сте изпратили CV за мениджър дигитален маркетинг, HR няма да ви попита за тънкостите на оценката на маркетинговата кампания, но ще се поинтересува, действително ли имате опит в провеждането на кампании с желания размер и бюджет.

  1. Да се убеди, че фирмената култура е подходяща за вас

На по-късните етапи за целта се използва поведенческо интервю, но вече по време на телефонен разговор HR ще се опита да формира мнение за това, дали фирмената култура е подходяща за кандидата. Той ще иска да разбере дали имате опит в подобни условия (темпото на задачите, степента на сътрудничество с други членове на екипа), оценява цялостното поведение и мислене.

Съвети, които ще ви помогнат да направите впечатление по време на телефонно интервю

Привличайте внимание

По време на телефонния разговор интервюиращият може да се отвлича. Например, за да провери пощата. Вашата задача е да привлечете вниманието му. Отговаряйки на молба да разкажете за себе си, фокусирайте се върху най-важните аспекти. Представете си кариерата си в три стъпки – опишете първата си позиция, пътя към лидерството и сегашната си роля, а не просто препрочитайте цялото резюме.

Професионалните постижения могат да бъдат описани нелинейно по отношение на функциите, които изпълнявате. Особено, ако сте прекъснали кариерата си или сте променили основната дейност. Например, можете да се опишете като специалист за въвеждане на нови продукти на пазара, който притежава навици за създаване на коучинг екип.

Покажете интерес към свободното място

Ако наистина се интересувате от работа, основната задача е да убедите в това. Направете малко проучване и проучете компанията, за която искате да работите – вижте нейната мисия, структура, екип и друга информация. В идеалния случай ще намерите нещо в съзвучие с вашата специалност. Ако това се случи по този начин, не се колебайте да кажете на мениджъра по човешките ресурси за това.

Представете си, че сте интервюирани лице в лице

Грешката на много кандидати е, че те провеждат телефонните интервюта у дома на дивана. Това отпуска и силно влияе върху начина и съдържанието на речта. За да не се провалят интервюто, изберете място с делова енергия –  например, домашен кабинет, облечете се така, сякаш отивате на делова среща, и не забравяйте за правилната поза. Всичко това ще ви помогне да се настроите желаното бизнес настроение.

Задавайте умни въпроси

Това, което кандидатът пита в края на телефонното интервю, показва темите, които го засягат най-много. Ето защо, не питайте служителя по наемане за това как компанията осигурява отпуска. Ще бъде по-правилно да попитате как изглежда успешният кандидат за тази позиция. Това ще подчертае вашия професионализъм и списък с ценности.

Не четете от листа

Някои кандидати, подготвящи се за телефонно интервю, съставят подготвени отговори за себе си, които след това се четат буквално. Такъв подход прави невъзможно да имате истински разговор. Освен това много интервюиращи могат точно да различават заучените отговори от импровизацията. За да се чувствате уверени по време на разговор, направете малък списък с това, които искате да кажете, и отворете автобиография пред себе си.

 

 

My Job, Полезно