Кои са грешките в автобиографията, които ви пречат да си намерите работа?

Ако мотивационното писмо вече е в редицата на отживелиците, а социалните медии са нов феномен, но автобиографията все още представлява вашата визитна картичка, когато си търсите нова работа.

Обърнете внимание как изглежда тя. Изглежда ли малко занемарена, може би малко недопълнена? Още по-лошо – изглежда ли неактуална? 

Когато автобиографията ви попадне на бюрото на специалиста по подбор на персонал, той разполага само с няколко секунди, за да разгледа документа ви. Ако информацията не е актуална, непълна, а листът е смачкан, това може да ви коства работата.

Лари Чан, съдружник в Rosenzweig & Company, го сравнява с обновяване на стара дреха. Той твърди:

“Преди петнайсет години беше стилно, но сега краищата му са изтъркани. Понякога се налага да направите драстична промяна.”

Ако смятате, че автобиографията ви може да бъде обновена, ето няколко неща, които можете да актуализирате.

Шрифтове

От документалните филми за шрифтовете, знаете, че те са важни. 

Старият шрифт може да направи автобиографията ви, а и вас самите да изглеждате остарели (и неактуални). Новите шрифтове обикновено са по-свежи, по-изчистени и по-лесни за четене.

Вместо Courier или друг серифен шрифт, опитайте Arial, Garamond или Helvetica. Може би ще искате да се откажете и от Times New Roman. В крайна сметка това е шрифт на Потър.

Вашият адрес

Трябва ли специалистът по подбор на персонал или мениджърът по наемане да знае къде живеете? Не, разбира се, защото никой не предлага работа и не отхвърля кандидат по пощата. Всички го правят по имейл. Затова вместо да губите място за адрес, публикувайте имейл, профил в LinkedIn, телефонен номер и най-подходящия профил в социалните мрежи. Все още ще ви потърсят някъде.

ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ...
Как емоциите пречат на рационалното ви мислене?
Правила за допълнителна квалификация на работното място
10 урока, които всеки стажант научава за своята кариера и живот

Обяснение на целта

Според Швета Кадам, мениджър “Човешки ресурси и привличане на таланти” в Kraft Food Group, хората все още започват автобиографията си с описание на целта. 

Преди 10 години това може и да е било нормално, но много хора смятат, че е време тази клауза да бъде премахната. Кадам съветва:

“Това, което трябва да направите, са четири или пет точки, които подчертават успехите ви във връзка с работата. Служителите по набиране на персонал ще ги видят веднага и ще решат дали да преминат към разговор с вас по телефона.”

Какво трябва да подчертаете? Увеличени продажби или нови процеси? Получавали ли сте награди, които са били от полза за предишната ви компания или индустрия? Помислете с какво вашите умения могат да помогнат на потенциалната ви нова компания и ги поставете на първо място в автобиографията си.

Остаряла терминология

Катлийн Тейксерия, специалист по търсене на таланти в OLG, казва, че терминологията е един от най-лесните начини автобиографията ви да изглежда остаряла и неактуална.

“Незабавно премахнете умения като познаване на интернет или изброяване на уебсайтове чрез _www”, казва тя. “Работодателите вече очакват от вас да имате определени умения за работа с интернет, а уебсайтовете се изписват name.ca, а не _www.name.ca.”

Параграфи

Искате автобиографията ви да разкаже историята на вашата изключителност, но не забравяйте: автобиографията трябва да възбуди апетита ви, а не да бъде пълноценно ястие. 

Ето защо автобиографията ви трябва да съдържа повече параграфи вместо точки. Те представляват обобщение на вашия опит. За пълен обяд ще трябва да ви се обадят за интервю (или да посетят платформата ви в социалните мрежи, например LinkedIn).

“LinkedIn е мястото, където всички отиват. В автобиографията ви трябва да има връзка към вашия профил, където можете да разкажете за опита си, включително по отношение на наградите”, казва Марси Шнап, собственик на компанията за набиране на персонал TeamQuest.

Препоръките се предоставят при поискване

Не си правете труда да ги включвате в автобиографията си. Бъдещите работодатели ще се запитат дали са заинтересовани да ви предложат оферта. Освен това, благодарение на социалните медии, има голяма вероятност специалистът по подбор на персонал или мениджърът по наемане да познава някого, който може да им даде информация за вас.

Ако в автобиографията ви има някое от изброените по-горе неща, е време да я преработите. Седнете и разглобете автобиографията си. Прекарайте известно време в преработването и модернизирането ѝ. Това ще се изплати в дългосрочен план.

Полезно

Leave a Reply